Friday, May 1, 2009

JELAJAH AMAL SKUAD 69 PDRM KE SELURUH SARAWAK TELAH BERMULA DI MIRI

.
SEKITAR PAMERAN JELAJAH AMAL DI MIRI
PADA 24, 25 & 26 APRIL 2009, DI IMPERIAL MALL


Murid-murid sekolah diantara pengunjung pameran Skuad 69 di Miri


Ketika bergambar bersama-sama dengan wakil-wakil agensi yang mengambil
bahagian pameran Skuad 69 PDRM Sarawak.


Gambar Kiri - Presiden Skuad 69 bersama seorang Pegawai Jabatan Pertahanan Awam. Gambar Kanan -
Bersama dengan Encik Liew Ahli Kehormat
Skuad 69 PDRM Sarawak
yang turut berada di lokasi pameran.



Gambar Kiri - Bersama KPD Miri, ACP Jamaludin

Skuad 69 PDRM Sarawak telah melancarkan program 'Jalajah Amal' ke seluruh negeri Sarawak bermula dengan 'Bahagian Miri' yang telah disempurnakan perasmiannya oleh YB Datuk Peter Chin Fah Kui, (Foto), Menteri Tenaga, Teknologi Hijau dan Air merangkap Ahli Parlimen Miri di dalam satu majlis makan malam yang diadakan pada Jumaat, 24 April 2009, di Grand Ballroom, Imperial Hotel, Miri.

YB Encik Andy Chia Chu Fatt, Ahli Dewan Undangan Negeri Pujut yang juga 'Ahli Kehormat' Skuad 69 PDRM Sarawak telah mewakili Datuk Peter Chin yang tidak hadir ke majlis ini di saat-saat akhir. Diantara tetamu VIP lain yang hadir meraikan majlis makan malam ini ialah YB Encik Ahmad Lai Bujang, Ahli Parlimen Sibuti, Encik Sebastian Ting, Setiausaha Politik Datuk Peter Chin dan Timbalan Residen Bahagian Miri, di samping Presiden Skuad 69 PDRM Sarawak, DSP (B) Muhamad Yusof Isa dan Timbalannya DSP (B) Haji Arifin Haji Adenan.

Lebih 200 tetamu yang terdiri daripada para penaja yang mewakili syarikat-syarikat swasta sekitar Miri turut merai memeriahkan makan malam ini.

Jelajah Amal Skuad 69 ini merupakan satu aktiviti Persatuan Kebajikan Skuad 69 PDRM Sarawak yang akan bergerak ke seluruh negeri ini dengan membawa mesej keamanan di samping mendekati masyarakat setempat menerusi aktiviti-aktiviti amal bersama penaja. Menerusi Jelajah Amal ini juga, penganjur akan mengadakan pameran yang memaparkan kisah perjuangan pasukan keselamatan dalam menegakkan KEAMANAN khususnya di negeri Sarawak.

Di peringkat Bahagian Miri, pameran tersebut telah berjaya menambat hati orang ramai yang berkunjung ke Imperial Mall. Pameran 3 hari ini telah bermula pada 24, 25 dan 26 April 2009. Selain Skuad 69 PDRM Sarawak, turut mengambil bahagian di dalam pameran ini ialah Jabatan Pertahanan Awam, Agensi Anti Dadah Kebangsaan (AADK) dan juga daripada Jabatan Kesihatan Daerah Miri yang telah membuka kaunter pemeriksaan kesihatan.

Siri jelajah amal Skuad 69 PDRM Sarawak akan diteruskan selepas ini di Bahagian Bintulu yang akan diadakan pada 19, 20 dan 21 Jun 2009.



No comments: